مادریدلا-رئال مادرید برای جذب داوید ده خیا باید با شکستن رکورد گران ترین دروازه بان تاریخ فوتبال، 33 میلیون پوند را پرداخت کند. در غیر این صورت سران یونایتد به دروازه بان اسپانیایی خود اجازه خروج نخواهند داد، حتی اگر این به معنی از دست دادن مجانی ده خیا در پایان فصل آینده باشد.


به گزارش Telegraph، منچستریونایتد تنها در صورتی به دروازه بان اسپانیایی خود اجازه بازگشت به شهر مادری اش را می دهد که رئال مادرید برای خرید او رکورد گران ترین نقل و انتقال یک دروازه بان در تاریخ فوتبال را بشکند. در غیر این صورت، این باشگاه حاضر به حفظ این دروازه بان برای یک فصل دیگر  خواهد بود.

این بدین معنیست که رئال مادرید برای به خدمت گرفتن داوید ده خیا باید پیشنهادی 33 میلیون پوندی - 400 هزار پوند بیشتر از انتقال 32/6 میلیون پوندی جیانلوئیجی بوفون به یوونتوس در سال 2001 - را ارائه کند. منچستریونایتد همچنین آماده است تا از ده خیا در آخرین فصل قراردادش با این تیم نیز بازی بگیرد. این امر موجب خواهد شد تا این باشگاه خطر از دست دادن رایگان این دروازه بان را در فصل آینده به جان بخرد، اما در صورت گرفتن چنین تصمیمی، این یونایتد است که در تابستان جاری در موضع قدرت خواهد بود و توان عدم موافقت با انتقال سنگربان اسپانیایی اش به مادرید را خواهد داشت.

به نظر می رسد که ده خیا مایل به پیوستن به رئال مادرید است. طبق شواهد به دست آمده، او در روز گذشته عمارتش در شهر منچستر را نیز به فروش گذاشت.